My weekend


Macam biasa pagi Ahad adalah milik aku. Yakni aku bebas buat apa aku suka. Sekarang waktu subuh dah semakin lewat iaitu 6.45 pagi. Aku bangun seawal pukul 6 pagi. Lepas siapkan diri dan solat apa patut aku ke kantin untuk breakfast. Macam biasa hari ahad nasi lemak. Lepas breakfast tu baru ke surau untuk solat jemaah. Then gi bilik PK saja beborak.
.
Balik aje bilik aku terus kemas. Mob bilik air aku yang tunggang langgang di kerjakan oleh Omar dan Zara. Selesai mob vacum bilik pulak. Susun barang balik dan katil baru nampak cun sikit. Nak ke bazar dah malas dan aku pesan kat PK je untuk beli barang. Minta tolong beli cable plug and mushroom. Sebelum mandi basuh pinggan sebab semalam ajak member makan nasi goreng cina seafood with mushroom. Sedap woooo.... boleh buka restoran ni... Then mandi buat seketika dan siapkan diri terus aku ke meja untuk habiskan stitching aku tu. Aku harap dapatlah siapkan sebelum balik pada awal bulan depan.

.
Tetiba member aku call ajak ke bazar and kata kete kosong. Aku contemplating nak pegi ke tak. Kalau aku pegi dua jam masa aku hilang dan perlu di ganti. Setelah habis fikir aku decided untuk ikut. Tengoklah ada apa lagi barang yang nak di beli. So aku teman kan Mazan beli carpet yang sudah setahun tertangguh. Aku rasa budget dia baru cukup kot sebab dah setahun baru boleh beli. Tu pun nasib dapat dia kumpul sebulan USD5 untuk beli carpet tu. Balik saja ke bilik lepas call wife aku, aku terus tido. bangun aje dah dekat maghrib. Masyaallah...... mujur asar aku masih sempat.
.
Semalam pula aku dapat berita sedih yang member aku ( office mate lama) accident and coma terlantar di hospital and anak dia meninggal dunia. Insyaallah aku akan lapangkan masa untuk baca yasin semoga dia akan cepat pulih. Aku pun turut bersimpati dan dapat merasai apa yang dia rasa. Kebetulan hubby dia tu member aku jugak. Inilah takdir Allah yang perlu kita redha.

Comments

Popular posts from this blog