Chef Dah Resigned

Chef-chef kita orang dah berhenti. Bukan seorang semuanya sekali. Adalah tu benda yang tak kena. Bukan senang jadi chef ni. Masak sedap macam mana pun mesti ada yang masih nak komplen. Apatah lagi kalau masak tak sedap. Lepas tu pulak apa apa hal atau problem, depalah yang jadi kambing hitam legam. Tak pasal pasal di sabitkan masalah. Penduduk Malaysia kat sini ramai. Bukan semuanya asal dari Kelantan aje. Tapi dari berbagai bagai negeri. Kalau semuanya dari Kelantan senang. Masak lemak budu aje semua kira ok. Tapi penduduk sini mempunyai cita rasa makanan yang berlainan. Jadi bukan senang nak puaskan hati semua orang. Ada yang suka asam pedas dan ada yang suka masak lemak. In fact ada yang tak makan meat langsung. Makan seafood aje. Jadi selera berbeza beza.
.
Dalam keadaan manusia yang berbeza selera apa tah lagi makan FREE, maka ramai yang komplen. Tambahan rasa duit dah berguni macam raja so komplen makin amarah lah. Bila lah manusia ni nak belajar bersyukur. Yang pasti manusia hanya pandai bersyukur bila dalam keadaan susah dan daif. Jarang manusia yang mewah menikmati sifat syukur. Kalau tuan dan puan baca kish hidup KARUN baru dah dapat ambil pengajaran. Aku pun minta di jauhkan dari di rapati atau mengalami sifat sifat KARUN. Bila dah makin ramai orang, kira macam makan kenduri la...iaitu nasi kawah dan gulai kawah. Aku senang aje kalau nak ikut tekak selera aku, aku masak aje sendiri. Minta daging ke, ayam ke kat chef masak aje simple2. Janji aku tak komplen. Macam Nabi, kalau tak suka diam dan tak komplen. Nak masak penat oooo....apatah lagi bila penat orang asyik komplen.
.
Cuba balik rumah, kalau wife masak tak sedap, cuba complen dan mengamuk........ tahulah bini nak jawap. Malas aku nak cerita panjang. Tapi hakikatnya aku akan miss dia orang sebab banyak tips masak memasak aku belajar dari depa gak. Walaupun aku masak tu lebih sedap dari Chef Wan...hehehehehehe. Sendiri mau ingat noooo......

Comments

Popular posts from this blog